Friday, July 9

Terpanggil untuk berkongsi

Hari ni cuti.. unplanned pun...mula nak datang opis...ada pendaftaran pelajar mitrans minta Ben*d*h*ri back up...so alamatnya opis tinggal 2 kerat jer klau nasib baik tinggal sekerat jer sumber tenaga manusia nya.....

Petang ni janji ngan opismate akan datang gak ke sana...

Almas hari kedua chic pox... salah aku jugak tak sempat2 nak bw imunisasi chic pox masa umur 15 bulan... last cucuk dia 18 bulan pun aku missed berbulan2 patut injeck bulan 12 tahun lepas, skali terlepas schedule baru minggu lepas injeck.

Sebagai mak...terasa la sifat2 keibuan risau..gerun lagi2 tgk bintik2 tu gelembung nasib kecik2. so far jarak antara satu bintik ke bintik agak tidak dekat jadi tak geli sangat tgk...tapi sangat risau anak tak sihat...tak tahu nak buat apa..rasa sedih jer...

Monday, January 18

Sibuk sibuk menyibukkan diri

Tajuk tak ingat....
Pagi tadi dapat arahan dari mr m.a.n suh buat kertas kerja jalan2 cari pasal 31 hingga 6 febuari ni... Senang citer korang tolong plan apa patut aku buat...Trip for 7 days 6 nites ke sarawak.
sewa kete brp hinggit...tempt best nak redah...nant sambung balik...chow...

Saturday, January 9

Cutest Baby of the Planet 2009

Her name is Almas Syafiah Binti Nor Azman
Date of Birth: 07.05.2008



This is the very latest and the best photo TERpilih untuk julung2 kali penyertaan contest Cutest Baby of the Planet 2009 dari saya FRESH from the POOL... harap pilihan saya bertuah la untuk DIPILIH oleh pihak MomBloggersPlanet

Hadiah yang ditawarkan sangat lumayan untuk diREBUTI yang dibawa khas oleh: http://mombloggersplanet.com/

Just click here for further info : http://mombloggersplanet.com/2532/cutest-baby-of-the-planet-2009-nominate-your-baby/

Jangan tunggu lagi. Tarikh tutup penyertaan adalah pada 10 Januari 2010 (Hari Ahad)

Selamat mencuba!

Double check terms & conditions:
Get the best photo of your baby – ONE picture only! -checked-
Insert the photo on TOP of your entry. Mention his/her name and date of birth. -checked-
Write about this contest with title Cutest Baby of the Planet 2009 -checked-
Include a link to this nomination page in your entry -checked-
Include a link to MomBloggersPlanet in your entry -checked-
Put the Cutest Baby of the Planet 2009 BANNER on your sidebar (where I can clearly see) with LINK to this page -checked-
Leave a comment here with link to your blog post (permalink) -checked-
Please note that the below link must be included:
Link to MomBloggersPlanet in entry: http://www.mombloggersplanet.com/2532/cutest-baby-of-the-planet-2009-nominate-your-baby/
Link to this nomination page in entry and banner:
http://www.mombloggersplanet.com/2532/cutest-baby-of-the-planet-2009-nominate-your-baby/

That’s all. Easy, right? No theme. No further writing needed.
But, please follow all the requirements. Else, it will be disqualified without notice.
-Harap syarat2 memenuhi permintaan urusetia-
Terima kasih.

Tuesday, January 5

CUTI SEKOLAH....

Start tahun ni aku kena alert cuti2 sekolah sebab arienah 1st yr scul this year....
Memandangkan scul arienah buka 11hb so ada lg seminggu utk mama & baba enjoy "cuti sekolah"

Memandangkan baba telah lama menjadi driver mama, jd atas dasar simpati, bos mama telah approve cuti utk khamis & jumaat ni....

Memandangkan cuti telah di approve baba plan baik punya khamis pagi ni kita tinggalkan teratak xclusive kita utk cuti2 malaysia.....

Kita redah je bang.... hamba dah letak jawatan jd PA ni... i'm very bz CONTROLLING OPIS...
lg pulak week days, tak de sebabnya hotel will be fully booked...

So.. tawakallallah....

Wednesday, December 30

ada lawatan mengejut.....

Wohooo........

Berdebar seyes... tadi baru jer ada lawatan mengejut orang kanan aka PENASIHAT Ben*hari... cuak siot.... huh.. nak buat laporan la tu.... tapi so far kuar opis tadi nampak +ve view la dari air muka dia..... harap laporan pun begitu la....

hahahaha.. very the co-incident kitorang sini siap dah tampal notis pindah opis 4hb ni.. siap cop mohor DEKAN kesayangan ku itu......aritu dah bgtau Ben*hari dia gaya tak sokong tapi last wahyu dia tu cam bg kebenaran.. so DEKAN kesayanganku yang hensem lagi chomels tu apalagas.. proceed jer la demi menjaga aku aka anak buah dan konco2 ku yang terchinta ini.....

wahahahahaha... so 4hb ni.... kami officially akan kuar dari pejabat kotak ala kontena ni(kontena pun ada tingkap) dan move ke pejabat yang megah lagi tersergam indah...dilengkapi toilet sendiri dalam pejabat dan package with fridge magnet dan oven.... wowi... junior juice.....

Ni la..,.. citer best aritu.. dapat opis baru... *wink*wink*




KENAPA AKU KERJA

semalam aku melamun masa drive balik opis.. terpikir-pikir soalan kawan aku secara tak langsung kenapa aku kerja....

Masa sekolah rendah cita-cita aku ada gak sangkut paut bidang yang aku keje ni.. tapi tak sangka la pulak kena keje.... tu cuma cita-cita.....

Masa sekolah menengah cita-cita masih lagi sama..... tapi naik tingkatan 4 aku tiba2 terubah haluan.... aku masuk bidang bukan yang sepatutnya dgn keminatan aku tp alhamdullilah aku pass with 1st grade tp tak membanggakan.. then further study masih terus dengan cita-cita masa sekolah rendah ku agak mencabar pada awalnya kerana tiada basic dan kekawan smua dah terror... dan setiap kali aku tgk gambar aku, aku yakin ni la destiny aku.....

Semua telah tertulis... KITA sebagai manusia yang menjalankan amanah itu.. itu PILIHAN KITA... jadi akan ku buat yang terbaik dan termampu yang aku boleh.... 2 hari ini adalah hari yang sangat mencabar bagi aku.....

lagi mencabar sebab mr m.a.n dah diwajib cuti sampai 8hb.. huhuhuhu sungguh aku jeles.....
Next week kita enjoy ye bang... i lap u......

Tuesday, December 22

It juz unfair!

Orang lain being promote ada fasa adaptasi, pembelajaran.. aku dapat2 trus fasa dinilai...

Really tak boleh terima... sori aku nak sahut sebagai cabaran... merana jiwa badan aku.. buat bodoh jer... sendiri buat keje sendiri tahu kemampuan diri... tak yah nak show off buat merana jiwa jer... tanggungjawab pada keluarga lagi kena jawab esok...esok...