Wednesday, October 28

Citer bapa aku

Tu je la memori aku berombongan masa sekolah rendah... yg lain ada kot tp mungkin memori lost kjap...tp aku mmg tak ingat yg lain... lagi satu yg terlintas dah sekolah menengah.. dah besor time tu....

Kembali citer bapa aku.. port kitorang berkelah masa kecik2 kompleks DBI la.. dalam kolam renang nun.. tu port selalu kitorang 4 beradik... time biz bapa aku berjaya lepak kat kelab golf diraja Ipoh... dulu bapa aku keje gomen pastu sibuk nak berpolitik dia quit... myahut seruan krjn tingkatkan ekonomi negeri kelahiran so keje sendiri... pastu zaman dulu mana leh tgk org senang sikit...tp ni smua ketentuan Ilahi... kurafat percaya tu smua.. tp benda2 ni wujud... kita sebagai hambaNya.. kena lah sentiasa kuatkan IMAN di dada supaya tidak terpesong akidah.. wah akak bertazkirah.. utk diri akak jugak... iman kuat amal kurang..kuikuikui... ya allah ampuni la dosa2 ku...

Byk no iklannya... sambung balik, kitorang kecik2 dulu susah la dibawa mandi ke laut.. setakat jln2 makan tepi laut tu ada la...pastu g kawasan perkelahan air terjun tempt paling hilir yg air dah cetek.. tak dapat de kawasan air deru2 tu....dah besar ni lain citer... tak ingat dulu ngandung 5 bulan pun g lata kijang.. nasib tak de apa2 jadi.. benda2 ni kalau tak pikir tak jadi.. kalau jd pikiran yg mcm2 jadi tu.. so back to basic.. ni smua termaktub Qada & Qadar...ha tu la antara citer bapa aku.. pastu yg aku ingat sampai sekarang kalau bapa aku naik bas...sbb jarang kan... dia tak mau tido.. mata dia terbeliak jer... RISAU...time tu aku kecik tak de la pikir apa... tp skrg selalu no accident bas ni.. kalau terlibat bukan 1,2 nyawa melayang....aku pun ter over RISAU la jadinya sekarang...tapi..

RISAU-risau aku dah 2 kali aku lepaskan arienah ikut trip sekolah dia...alhamdullilah tp ni bagus utk exposure dia....kira di umur dia 3 thn dah naik bas canggih g rombongan sekolah beramai2 ngan kekawan sebaya & lebih tua setahun, dua...tp rombongan separuh hari jer.. tak de bermalam... aku approve jer la...apa2 pun back to the basic...mungkin sapa yg pernah mengalami tak leh terima ayat2 aku.. aku minta maaf banyak2.. mmg aku tak pernah merasa peristiwa menyayat hati sepanjng hidup ni.. tp aku sentiasa berDOA di jauhkan kemalangan ngeri atau peristiwa terkejut2 ni ataupun berita tiba2 ni...AMIN...


No comments: