Wednesday, October 21

Sambungan Minggu Kedua

Sebelum tu.. arienah lak demam..kira ahad malam isnin...since rasa dan memang terasa badan arienah mula panas, aku pun bg ler ubat demam, arienah dah besar so mkn ubat kdg2 tak jd masalah....Esoknya dua2 alhamdullilah sihat.. so berkobar2 la masing2 g kerja.. aku tak leh nak cuti sebab tgh kursus...

Tp malang tak berbau.. spanjang hari time kursus sepanjang masa asal aku terkucil jer, tiba2 leh package sekali cherry berry... mmg flat gila badan aku dgn tak cukup rehat so lunch hour aku skip,.. konon nak lelapkan diri tp tak leh.. tempt tak de nak lelap... citer selanjutnya di n3 ni

Member smua tolong pikirkan aku dpt penyakit ni dari kenduri smlm, tp pelik man tak kena, anak2 aku pun tak kena... so aku jawab jer la dpt dari almas... lg pulak sakit perut tak de cuma prob tu jer...

Lariks citer pulak.. nak citer pasal almas... sambung balik citer almas, time ni masuk minggu kedua.. aku dah kebal sikit.. letak almas kat seat blkg,.. sbb aku tak tergamak nak dgr and tengok dia melalak.. aku suh teacher tu siap2 amik almas terus, jadi ditekankan di sini tidaklah passing melalui tangan ku....sedih kan baca... tiap kali antar tiap kali tu aku bergenang memikirkan nasib diri anakku.

Time ni muka almas tak ceria langsung... sampai la minggu akhir jumaat,.. aku amik dr taska tu.. badan dia cam dedor.. nak demam.. sayu beb hati ibu ni...dgn muka almas mata kuyu, tak ceria langsung... tak sampai hati aku trus bawa klinik dkat kaw umah aku.. klinik mediviron panel man....untung kan klinik main isi borang GL jer....tak yah kuarr duit..SYUKRAN....

kat klinik.. doc tanya aku bila dia batuk.. mmg anak aku batuk and selsema sikit2 since selasa.. pastu satu hal kena bebel ngan doc tu.. ni kalau bawa hospital kena cucuk dah tgn isk tu la pasal aku tak bawa hospital...aku senyum kambing jer...pastu doc bebel kesian dia susah nak napas... sapa tak kesian anak doc oii...(dlm hati jer la).. pastu doc bg almas sedut napuliser.. pastu bg ubat lelah.. doc tu kata ubat batuk tak jalan...ubat lelah utk buka rongga2 pernafasan dia.. thanks doc.. sungguh mesra alam.. i loike... pastu aku ngadu anak aku susah nak mkn ubat.. skali kali ni aku rasa ubat anak aku smua2 rasa manis.. kakak nya pun teruja nak mkn sama... pesan doc tu klau susah nak bg cuba campur bg sama jus buah..try la dayah...akak malas nak campur2 rasa tak cukup ml jer masuk nanti...

Jumaat tu opah & atuk dia pun sampai dari kg.. syok la aku...aku rasa almas mmg rindu giler kat oopah dia pun.. tp bila opah dia nak dekat dia cam ala2 jual mahal... siap jerit2 tp kejap jer la.. pastu melepek jer kat bdn mak aku..opah aku citer bapa aku since selasa dah rasa tak sedap hati...pastu aku citer selasa tu mmg kami serumah ber mc - mc an....ahad tu almas dah kembali ceria....mak aku pun turunkan ilmu ikat perut suami anak-anakku esp almas.. menu utama nasi.

1 comment:

Dania's mummy said...

ok, nanti saya try.