Thursday, October 22

Dah tak sambung dah

Tamat la kisah duka almas.. isk tak la duka mana pun... kronologi pisah jagaan jer.. sian budak2.. dah biasa sangat sejak lahir opah dia jer duk ngadap....tp alhamdullilah setelah masuk minggu ketiga almas tabah mengharungi dan berjaya meng adopt kan diri dengan dunia luar....

Maka bermula kisah aku.. tiap kali kat opis berpikir2 nak masak apa.. ikut mak aku suh aku beli nasi jer siap2 sblm balik.. malas2 aku ni pun.. tak kosa la nak beli nasi.. sedap lagi nasi aku masak...isnin lepas... aku buat makaroni tp pasta belit2 ngan bentuk riben tu.. sos carbonara ltak hotdog ngan mixed vege... selera arienah ngan almas mkn.. sblm siap sos tu abis 1 mangkuk bedal pasta jer.. dah siap sos bedal lg 1 pinggan kongsi 3 mulut... pastu bapa nya balik bawa nasi suap nasi lagi dik bapanya.. mmg almas ni suka nasi.. arienah tak heran nasi tu...

Smlm selasa aku beli fish and fries kat anggerik deli plan masak nasi suap almas nasi & ikan tu... utk aku, aku beli sandwich tuna.. aku diet tak mkn nasi.. konon la....buncit dah ni...alhamdullilah.. almas kembali la sihat dan gebus.. AMIN

arini rabu.. aku buat nasi goreng cina... fishkek, telur, mixed vege ngan bawang ....besar....ngam2 ho.. ho liau....esok nya menu.. tolong pikirkan... kalau ikutkan aku malas benor nak masak lauk pauk bagai.. jimat air basuh kuali, pinggan, periuk bagai smua....hahhaaha alasan.

No comments: