Wednesday, November 18

Aku nak mengadu

Aku sedih...... (sebelum tu Peringatan: Entry ni agak panjang dan membosankan)

Sedih sangat......

Tapi... aku rela terima cabaran ini.. aku tak nangis, aku tabah, aku cool....mende ko nak citer ni labu....

Makcik(bukan nama sebenar) setelah 3 hari bertugas di tempat baru, badan aku rasa dah boleh terima. Cheh..cheh..cheh... boleh terima la ni, tu aku baru nak mengadu...

Tak kira... 1st day melapor diri... hujan jer satu hari renyai-renyai mmg sah cuaca pun simpati dengan aku, pagi2 berkobar nak g terus zon baru.. skali bos tahan suh pergi la tghari buat apa nak cepat2...1st day lapor diri...bukan ada keje... aku redha.. lg pun time aku berkobar-kobar nak kuar, time tu la hujan romantika de amor... so lepakian la aku kat opis lama....tp bila sampai opis baru.. dokumen smua dah berdue date arini checker 2...aku dah biasa kejar2 ni.. so no hal beb..

Maka sejarah baru bermula la dalam karier aku...mula la tak senang hati, tido malam ku... temper aku... 2 hari la kiranya.. harini tak abis lagi. Aduan pertama attitude staf sini...aku tgk sorang jer ok....yg dikata2 tak ok.. sebenarnya keje tip top... yg dikata2 ok.. keje ambil lewa.... suka tangguh... kat opis lama aku dah pupus dah spesis macam ni.. AKU TAK SUKA... ni yg aku nak menjerit ni.. tp tak boleh! bila aku nak tunjuk belang ni. tadi aku dah jerit sikit....suara manja jer... dokumen problem dr isnin lagi, tak gerak2, buat apa...isk tak reti bermasyarakat la diorang ni!

Aduan kedua pasal kerja.. bab ni buat aku tak tido malam... kalau korang apa gaya korang rasanya tackle.. aku yg perasan ni mmg perasan sangat ni....... cukup cool handle masalah ini....walaupun ada nates2 yg bisik2 suh marah2, bebel2 tak tentu pasal.... tp nasib aku berfikiran jauh ke depan... baru sehari aku kelakuan sewel mcm selalu aku buat kat man merana la aku sampai pencen jawabnya...susah lg la nak dapat kerjasama di kendian hari.

Problematic opis baru ni....baucer bayaran since zon dibuka tak pernah berantor ker akaun...baya almas dah baucer2 tu....apa akaun tu tak sedar ke kewujudan zon ni.... klau dah tu major problem opis ni pikirkan kan la yg bersangkut ngan br ni, JV...JP... resit sama la layanannya... tension tak???? nak tambahkan tension lagi...smua2 baucer blum ditindik lagi ngan mesin lubang2 tu.....tp sbb kekobaran aku bekerja smlm dah siap smua hahahaha untuk tahun 2008 jer.. 2009, belum berusik lg..SIOT tak....2009 pun baru tergedek-gedek dibuat filing.

Pastu isu kecik lain tak ikut langsung prosedur IS*O....borang pembekal langsung tak sedar kewujudannya as Pek Ben*d 1/2008... isu kecik IS*O tu mcm dokumen terima tak pernah bercop tarikh terima, surat kuar/masuk tak berekod..... tolong la korang advise aku camana nak diberi layanan pada kekawan opis aku yg baru ni tp dah lama pengalaman keje nya.....plus nasihat la yg baik2 belaka kat aku.....mak tak rela nyah.....tp smlm aku tido dah lena.. sbb nampak gerak.. tp selagi fail2 tu dlm opis aku ni....misi aku belum selesai lagi

Cuma yg seronok PT*J aku 2 kerat jer...so tak banyak spesis berurusan....bab ni AKU SUKA....

No comments: